KOMINÁR ročník 1998/1999
2.séria úloh
(termín odoslania riešení : 18.4.1999)
V prvej sérii úloh sme spoznali niekoľkých obyvateľov kráľovstva Bitland. Avšak iba jeden z nich má právo sa na nás hnevať. Lúpežník Sisko prišiel o svoj poklad, vďaka tomu, že kód od trezoru sme vyrátali skôr ako on. Mimochodom poklad to je skutočne rozprávkový, ujde sa vám z neho tiež, ak sa zúčastníte s nami letného tábora “Prázdniny na Bitlande”. Nie je však isté, či sa tábora dožijeme, pretože Sisko sa nám chce pomstiť. Za posledné biláre si kúpil malú jadrovú bombu, ktorú nám chce poslať na Slovensko. Na akú adresu ju pošle, to zatiaľ nevieme, preto buďte veľmi opatrní.
POLOŽ ZNAČKU (položí ju na políčko, na ktorom stojí)
ZOBER ZNAČKU (zoberie ju z políčka, na ktorom stojí)
Vieme už z predošlej série (noví riešitelia si prípadné nejasnosti môžu nechať vysvetliť u svojich priateľov-skúsených riešiteľov alebo priamo u nás), že robot pozná všeobecne užitočné príkazy KROK, VĽAVO VBOK, ČELOM VZAD, VPRAVO VBOK, OPAKUJ príkaz N-KRÁT, OPAKUJ príkaz (opakuje až do vybitia batérií). Vieme aj to, že ho môžeme naučiť akýkoľvek zložený príkaz. Ako ukážku zloženého príkazu uvádzame program na vytvorenie mozaikovej štvorcovej výplne 2x2políčok.
POLOŽaCHOĎ = |
POLOŽ ZNAČKU |
|
KROK |
|
VĽAVO BOK |
Koniec POLOŽaCHOĎ |
|
|
|
ŠTVOREC2x2 = |
OPAKUJ 4krát POLOŽaCHOĎ |
Koniec ŠTVOREC2x2 |
|
Vašou úlohou je naučiť Karla vytvárať mozaiky KRÍŽIK a OKNO podľa nasledujúcich obrázkov. Najlepšie budú hodnotené správne programy s najmenším počtom príkazov.
|
|